Jouw Boeking En Het Coronavirus

Informatie omtrent jouw reis en het Coronavirus

 

Het Coronavirus houdt op dit moment de hele wereld in de greep. We ondervinden hier allemaal op onze eigen manier de gevolgen van. We weten niet hoe lang de situatie nog duurt. Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de geboekte reis, hieronder hebben we onze informatie op een rij gezet.

Onze maatregelen en beslissingen omtrent onze yogareizen nemen we op basis van de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en op basis van de maatregelen die in Turkije en Griekenland worden genomen. We hebben regelmatig contact met onze partners zoals Corendon, rederijen en hotels. De veiligheid en gezondheid van onze passagiers staat voorop.

Op dit moment weten we niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Die wijzigt immers per dag. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen.

Start van het vaarseizoen uitgesteld tot na 25 juni 2020

Momenteel zijn wij zelf in Turkije om ervoor te zorgen dat de schepen startklaar liggen voor vertrek. Helaas is de start van ons zeilseizoen uitgesteld tot 26 juni.

Wanneer je een vakantie hebt geboekt voor 25 juni, dan hebben wij inmiddels contact met je opgenomen.

Reizen met vertrekdatum 27 juni gaan door

Reizen met vertrek na 26 juni gaan vooralsnog door. Voor deze reizen geldt: er is op dit moment geen negatief reisadvies en de reis kan uitgevoerd worden. De yogacruise gaat dus door. Dat betekent dan ook dat de geldende betalings- en annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn.

Wanneer er na  25 juni nog niet gevaren kan worden, passen wij de datum uiteraard aan.

Wat betekent het als de reis niet doorgaat (op dit moment t/m 25 juni 2020)?

Dan dienen wij helaas de yogacruise (eventueel vliegtickets, hotel) te annuleren, maar je bent je geld niet kwijt. Dit houdt in dat het volledige bedrag dat je aan ons hebt betaald, als tegoed houdt voor een volgende yogacruise.

Je dient dan de reis (yogacruise) zonder wijzigingskosten om te boeken naar een latere datum in 2020. De oorspronkelijke totale reissom aan ZonnigZeilen blijft hetzelfde, dus zonder bijbetaling/teruggave, vliegtickets uitgezonderd. Tenzij er meerdere personen meegaan dan in de oorspronkelijke boeking. Let wel, bij eventuele annulering van de  omgeboekte yogacruise houden wij de datum aan waarop u annuleert aan van de oorspronkelijke vertrekdatum in 2020 (zie annuleringskosten onze algemene reisvoorwaarden).

Corona voucher

Voor de reizen die niet door kunnen gaan door COVID-19 is de zogenaamde Corona-voucher in het leven geroepen.

Je bent je geld dan niet kwijt.

De reis wordt dan alleen op een ander tijdstip uitgevoerd.

We zullen altijd op zoek gaan naar een geschikte oplossing.

Wanneer je nu annuleert ben je je aanbetaling wel kwijt en dat zou zonde zijn.

De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher (omboeking) steunen. De Corona-voucher (omboeking van de yogavakantie) is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. We begrijpen goed dat er misschien reizigers zijn die een voorkeur hebben voor een teruggave van de betaalde reissom. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden hebben wij voor een voucher/omboeking-oplossing gekozen. Een oplossing die wordt ondersteund door de Nederlandse en Europesche overheden.

Het is helaas dan ook niet mogelijk om de waarde (of de aanbetaling) van de yogavakantie alsnog in de vorm van een terugbetaling op je bankrekening te ontvangen.

Kan je de accommodatie (yogacruise – schip in dit geval) niet bereiken, omdat er bijvoorbeeld een inreisverbod is of problemen met de luchtvaartmaatschappij? Dan heb je geen recht op geld terug, aangezien wij de dienst nog steeds kunnen leveren (zeilvakantie), maar je kan er door overmacht geen gebruik van maken. Wij bieden in dat geval toch graag een omboekingsregeling aan.

Losse tickets dien je zelf om te boeken bij de organisatie waar je hebt geboekt.

Wanneer wij het vliegticket hebben geboekt, dan geldt ook hiervoor de zogenaamde Corendon coronavoucher. De voucher dient binnen een jaar te worden ingewisseld, met als voorwaarde dat de vertrekdatum van de vliegreis voor 31 oktober 2021 ligt. In deze link zijn de voorwaarden van de Corendon coronavoucher te vinden.

Wanneer het niet lukt om om te boeken in 2020, dan is het mogelijk om de reservering om te boeken naar 2021, dan uiteraard wel voor nagenoeg dezelfde periode (maand). Bijvoorbeeld, je hebt een yogacruise geboekt met vertrek 11 juli 2020 en je wilt wijzigen/omboeken naar 2021, dan zal dat worden 10 juli 2021. In overleg en waar mogelijk is eventueel een andere datum mogelijk.

Voor de reizen die zijn geannuleerd door Covid19 en die worden omgeboekt naar 2021, vragen wij u een extra aanbetaling te doen van 10% van het restbedrag dat nog open staat, te voldoen in december 2020.

Ik word gevraagd het restbedrag te betalen voor mijn zeilcruise vakantie later dit jaar; moet ik dit betalen, gezien de huidige Coronacrisis?

Ja, wanneer je niet annuleert, dan dien je je aan de reisovereenkomst te houden. Het restbedrag zoals vermeld op de bevestiging moet worden betaald, als het zeker is dat de yogavakantie doorgaat. We hanteren hiervoor de normale reisvoorwaarden. Wij begrijpen dat je je zorgen maakt, maar de geboekte yogacruise later dit jaar (alle reizen na 25 juni 2020) gaat vooralsnog gewoon door.

De voorwaarden voor het betalen blijven dus bestaan. Het volledige bedrag van de reis moet uiterlijk 8 weken voor vertrek betaald zijn. We kunnen ons voorstellen dat dat lastig is, maar je bent je geld niet kwijt!

Bij niet tijdige betaling kunnen wij de reis annuleren en gelden de annuleringsvoorwaarden, zie ook de algemene reisvoorwaarden.

Zoals je weet werken we al meer dan 15 jaar samen met Corendon. Steven van der Heijden, de CEO van Corendon heeft ons middels een brief laten weten, dat wanneer de restbetaling niet wordt voldaan door onze klanten, dat Corendon dan het incassorisico overneemt.

Wij willen er als eerste zelf met onze zonnige zeilers op een prettige manier uitkomen uiteraard. Maar mochten onze klanten niet betalen, dan gaat Corendon er dus voor zorgen, dat de betaling alsnog gedaan wordt. Hoogstwaarschijnlijk door inschakeling van externe partijen en dat willen wij natuurlijk te allen tijde voorkomen.

Wil je toch zelf de yogavakantie alvast wijzigen, dan kan je eventueel gebruik maken van onze omboekingsregeling:

Tot 4 weken voor vertrek kan je de yogavakantie omboeken naar een latere datum in hetzelfde seizoen (2020). Hier zijn geen kosten aan verbonden, vliegtickets uitgezonderd. Zijn de nieuwe vliegtickets duurder, dan wordt de meerprijs in rekening gebracht. Wanneer deze goedkoper zijn, dan betalen wij het verschil uiteraard terug.

Wil je uiterlijk 4 weken voor vertrek omboeken naar het volgende vaarseizoen (2021), dan bedragen de kosten 15% van het tarief van de yogacruise (hut of schip) plus -indien van toepassing- de annuleringskosten van de vlucht en hotel.

Heb je niet aan de betalingsverplichtingen voldaan of wil je de reis helemaal annuleren, dan zijn de bestaande annuleringsvoorwaarden en kosten van toepassing.

En wat als er later toch vluchten worden geannuleerd, inreisverboden zijn of een negatief reisadvies komt van Buitenlandse Zaken?  

Code rood betekent: Negatief reisadvies. Code oranje betekent ‘alleen noodzakelijke reizen’.

Ook andere overheidsmaatregelen kunnen inhouden, dat ZonnigZeilen besluit de reis niet door te laten gaan. Dit houdt op dat moment in dat je het volledige bedrag, dat je aan ons hebt betaald, als tegoed houdt voor een volgende yogavakantie.

Je kunt dan jouw yogacruise zonder kosten omboeken naar een latere datum. Is er een prijsverschil dan betaal je ons bij of betalen wij je dat terug.

Kun je nog niet beslissen welke vertrekdatum dit wordt, dan ontvang je van ons de Corona voucher ter waarde van de betaalde reissom. Deze is bovendien volledig gegarandeerd door het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators (GGTO) waar wij lid van zijn.

Deze vervelende situatie is net als voor jou, ook nieuw voor ons en niemand weet op het ogenblik wanneer het eind in zicht is. Wij hopen je in ieder geval spoedig te kunnen informeren, dat er weer gezeild kan worden.

Zorg goed voor jezelf en je geliefden!

Gerard & Germaine

Mail je wensen, wij regelen het voor je! Vraag hier je reisvoorstel op maat aan.